cooking·Personal

Cooking with Rachel Khoo

Een paar dagen geleden zag ik op Njam! (een Belgische kookzender) reclame over een programma dat ‘My little Paris Kitchen’ heet. Niet alleen de geweldige naam, maar ook het voorfilmpje zorgde ervoor dat ik het echt wou zien. En om eerlijk te zijn, ik heb er tot nu toe alles behalve spijt van gehad. Ik had het geprogrammeerd zodat ik het op een ander moment kon zien dan om 1uur ’s nachts (blijkbaar een heruitzending op zaterdag)
*************************************************************************************
Some days ago I saw on Njam! (it’s a Belgian cook channel) an advertisement about a program named ‘My little Paris kitchen’. Apart from the great name, the little shortcut of the program made me wanna see it. And to be honest, I never regret it. I programed it and so I saw it today due to the late hour.

https://i2.wp.com/www.rachelkhoo.com/wp-content/uploads/types_image_cache/RK_About_Slider_2-290x345.jpg

Het programma gaat over Rachel Khoo, een Britse kok, die komt wonen in Parijs en daar ook een kookcursus volgde. Ze heeft een mini restaurant in haar eigen, mini appartementje. (blijkbaar is het nu niet meer open)

Het programma is echt zo geweldig, niet alleen voor de goede en gemakkelijke recepten, maar ook voor de super mooie setting (hallo, Parijs!), haar prachtige vintage jurkjes, haar schattige Britse accent terwijl ze Frans spreekt. Het lijkt alsof ze in haar eigen fantasie wereldje leeft, een wereld waar ik maar al te graag zonder twijfel zou in willen wonen.
Dankzij het programma is mijn liefde voor Frankrijk nog meer gegroeid.

Vanaf nu, bekroon ik me tot een hevige volger van het programma (ookal zijn het maar 6 afleveringen). De boeken zullen zo snel mogelijk op mijn schap belanden in mijn eigen kleine kichenette. (in mijn eigen min space)

Wat vind jij van het programma? Je vindt meer info hier.
Voor de Belgische lezers:
Het wordt uitgezonden op (zaterdag: herhaling) en woensdag (20u – 22u30 Njam!)

*************************************************************************************
The program is about Rachel Khoo a Brittish cook, who comes to live in Paris to cook and to follow a cooking course. She has a little restaurant on her own, in her tiny appartement. (apparently not open for visitors anymore)

The program is so nice, not only for the good and easy recipes, but for the nice setting (hallo, Paris!), her beautiful vintage dresses, her way of exploring Paris, the cute Brittish accent while she speaks French. Its like her own little fantasy world, a world that I want to be part of without a doubt.
Thanks to the program my love for France even grow more.

So from now on I’m a heavy follower of the program (it consists 6 episodes), the books will land as soon as possible on my little kichnette shelve (in my own tiny little space):)

Do you like the program? You can find more info here.
For the Belgian readers:
it airs on (saturday)  and wednesday (20u – 22u30  Njam!)

Lots of love,

 

 

Ps: I do not own the pictures, they are from her website or her youtube channel!

2 gedachten over “Cooking with Rachel Khoo

Thank you for taking the time to leave a comment! I really appreciate it :) I will do my best to answer every single one of them ;) ♥ Lien

