Geen categorie

PERSONAL | 10 tips to get over your love + a piece of my personal life

Ik las het bericht van Jennie over haar tindermatch en haar gebroken hart en het inspireerde me om een stukje hierover te schrijven. Zelf stuurde ik haar 10 tips om er over te geraken en ik dacht, waarom deel ik ze niet ineens hier 😉
**************************************************************************************************************
I read Jennies post about her tindermatch and her broken heart and it really inspired me to write about it. I send her myself some tips to get over it and I thought, why not share it.

Zelf weet ik hoe verschrikkelijk moeilijk het is om over een liefje/bijna liefje te geraken. Ondertussen is het bij mij al bijna 6 maanden gedaan na een relatie van 2,5 jaar, en ik geef toe dat dit nog steeds aan me knaagt en ik nog dagelijks aan hem denk.
Hoewel ik zelf met hem brak, omdat ik tijd en ruimte nodig heb om aan mezelf te werken en me terug beter in mijn vel te voelen, en ik twijfelde of dit wel de man van mijn leven was en aan aan onze verschillende toekomstvisies, heb ik ook nog steeds liefdesverdriet.
Ik zag/zie hem nog steeds graag, maar het lukte me toen niet om voor iemand te kunnen zorgen omdat ik zo slecht in mijn vel zit. Ze zeggen dat je pas echt een relatie kan hebben als je jezelf graag ziet, dan pas kan je een ander graag zien. En dat is ook wat bij mij aan de hand is. Het is voor mij een proces van fases en lange adems al geweest, een proces van bloed, zweet en tranen, maar stilletjes aan kruip ik terug uit mijn depressie en probeer ik het liefdesverdriet wat er daarna bijkwam te verwerken.

Ik weet dat ieder zijn situatie anders is, en dat bij mij er een depressie bijzit (note: Ik kreeg de depressie niet door het beëindigen van de relatie, maar deze is begonnen hiervoor.), maar ik weet dat voor iedereen liefdesverdriet op dezelfde manier aanvoelt. Vandaar dat ik mijn tips graag wil delen om jullie beter te doen laten voelen.

In de eerste dagen denk je dat je er nooit over geraakt, maar na een tijdje merk je toch al wel vooruitgang (minder zijn facebook checken, terug plezier beleven, al eens naar andere jongens durven kijken,…) Dus de boodschap is volhouden! Ik wens je in ieder geval veel moed, steun en liefde moest je hier nu doorgaan. Kop op je bent niet alleen 😉 Beschouw mijn internetknuffel als steun 🙂

Dan nu de tips die ik zelf toepas/ toepaste/ die ik als advies kreeg van vriendinnen:
**************************************************************************************************************
I know myself how hard it is to get over your (almost) love. Right now I’m almost 6 months single after being in a relation for 2 and a half years and I admit that it still gnaws at me and I think about him daily.
Although I broke the relationship, because I needed time and space to work on myself and to feel better myself, and because I doubted about him as being mr perfect (man of my life) and about our different toughts & visions on the future, I’m still lovesick.
I still love/ loved him, but I couldn’t take care of someone because I’m not at ease with myself.
They say that you can have a relationship yourself only when you love yourself at first. And that’s what going on with myself. For me it has been a process of lots of fases, long breaths, a process of blood, sweat and tears, but gradually I’m trying to survive the depression which whom I’m dealing with at the moment. (note: I was already dealing with a depression BEFORE I broke up the relationship) And on top I’m trying to get pass this heartache. 
I know that every realtionship/situation is different and feels different, and I know that I’m on top dealing with a depression, but I also know that heartache feels the same for everyone.
And that’s why I like to share my tips with you, so that you would feel better yourself.

During the first days you don’t believe that you will ever be able to pass this, but after some time you start to  see some changes (you check his facebook profile less frequent than before, you start to have fun without him, you start to watch and be interested in other boys,…) The only message that I have is to hold on! I wish you a lot of courage, support, love if you’re going trough this bad period now.
Come on! You’re not alone! Consider my internet hug as a form of support 😉 

Here are the tips I use/ used myself/ or some advises that I get from my friends:


~ 10 tips to get over your love: ~
1) Heel veel chocolade eten/ Eat an overload of chocolate! You deserve it!


2) Kijk veel films of series (liefst niet al te romantisch) Bridget Jones is echt ideaal!! 
/ Watch lots of movies/ series (preferably not something romantic), I think that Bridget Jones is ideal!
bridget_jones_ap_jason_bell


3) Houd een verwendagje voor jezelf/ Hold a ‘spoil your rotten day’ for yourself
verwendag


4) Sport veel (bijvoorbeeld dans al je gevoelens er uit) / Sport a lot (dance all your emotions away)


5) Probeer iets nieuws uit/ Try something new


6) Spreek veel met je vriendinnen af / Do some fun stuff with your girlfriends


7) Bak koekjes/ brownies / Bake some cookies/ brownies


8) Ga eens voluit tijdens het shoppen (Hetgene wat je al zo lang wou, heb je nu recht op om te kopen!/ Shop all the way! (The thing that you want for so long, is the thing that you are allowed to buy now)

9)Ween eens een keer goed door, en roep vervolgens eens super luid! Gooi al je emoties er uit/ Cry as much as you can and scream as loud as you can! Let all your emotions go out!

10) Blijven verder bloggen of erover bloggen/ Keep blogging on or blog about it

Voila, dit waren ze. Vergeet dat je er niet dat je er NOOIT alleen voor staat. :)/ Don’t forget that you’re never alone!

Bedankt Jennie voor je moed om zo eerlijk over alles te zijn. Het zorgde ervoor dat ik moed kreeg om eindelijk openhartig over een stukje van mij heb kunnen praten, een stukje over mijn depressie. Het deed me deugd. Al geef ik ook een beetje toe dat ik schrik heb voor de reacties en schrik op wat komen zal 🙂

Ik hoop dat jullie wat aan de tips/adviezen hebben gehad.
Bedankt om dit te lezen. Bedankt om me de kans te geven om openhartig over mijn gevoelens te kunnen praten.
Dankje en keep strong/ hold on!
**************************************************************************************************************

Thanks Jennie for being so honnest about everything. If gave me the courage to finally write about myself, abut my bad period where I’m going through. About my depression with wich I’m struggling.
I really felt releaved to write about it! Thanks! But I have to admit that I have a little bit stress/ fear for the reaction that I will get and of for what will come in the future. 🙂

I hope that you can use some of my advises/ tips.
Thanks for reading this. Thanks for giving my the oppurtunity to talk openly about my feelings.
Thanks and keep strong/ hold on!

Lots of love,

Source pictures: http://www.mayreew.co.uk/, elle.be, vijftigplus.nl, hln.be, hernewleaf.com, parentables.howstuffworks.com, yeraha.blogspot.com, ilovefashionnews.nl, museumnieuws.skynetblogs.be, nectar.org.au

Een gedachte over “PERSONAL | 10 tips to get over your love + a piece of my personal life

Thank you for taking the time to leave a comment! I really appreciate it :) I will do my best to answer every single one of them ;) ♥ Lien

