Shopping

Little summer shopping at Mortsel

 

Gisteren had ik een vrije dag dus het was tijd om te gaan winkelen met én van mijn beste vriendinnen Eveline. We gingen naar Morstel (een kleine stad in de buurt van Antwerpen) en kocht een aantal geweldige dingen. Come check it out;)
Yesterday I had a day off so it was time to go shopping with my friend Eveline. We went to Morstel (a small city near Antwerp) and bought some awesome stuff. Come check it out 😉

We gingen naar een aantal winkels en vanwege de hitte, bezochten we ook een paar lokale bars;) Het was echt een geweldige dag, ideaal om te ontspannen na een heel moeilijk examen. Laten we eens dieper inkijken op mijn gekochte spullen;)
We went to some stores and because of the heat we also went to a few bars 😉 It was really an awesome day, ideal relax day after a really difficult exam. Let’s check out my stuff 😉

// Fabric cotton Miss Daisy : €17,50: (3,5 x€5) //
// Lace: Miss Daisy: €9,50 // 

In Mortsel is er echt een fantastisch naaiwinkeltje dat Miss Daisy heet. Elke week hebben ze een stof voor €5/m, en toen ik deze zag moest ik hem gewoon meenemen. Ik ga hier twee sunny pants van maken. Eentje voor mij en eentje voor de mama (zij heeft de stof betaald, dus ik ben een beetje verplicht, hahah 😉 Het leuke kanten bovenstukje  is voor een kleedje dat ik al van plan was te maken, namelijk de double layer dress van burda. Ik sprak er al over in dit artikel (hier)

In Mortsel there is an awesome fabric and sewing store called Miss Daisy. I came home with this beautiful fabric (only €5/m), in tought of making two Sunny pants, one for my mom and one for me (she sponsored the fabric ;))
The lace cute thing is for a dress that I was planning to make, namely the burda double layer dress 06/13, where I already talked about here

// Shorts: Lola & Liza: €14,99 // 

Ik zag deze shortje met deze geweldige print en ik wou hem meteen hebben. Ik heb bijna alle maten ervan gepast om uiteindelijk met dit model naar huis te gaan. Ik overtuigde Eveline om hetzelfde shortje ook te kopen, dus als we op reis gaan samen, kunnen we hetzelfde shortje dragen 😉 hahaha

I saw this little shorts with this amazing print and I immediately fell in love with it. I tried amost every sizes to make sure that I had the right model for me. I convinced Eveline to take the same shorts with here. So when we are going on holiday we could were matching shorts, hahah 😉

// Left pair: Lola & Liza: from €17,99 to €9 // 
// Right pair: Pieces from €29,99 to €23,… // 
De rechtse sandaaltjes zag ik direct staan in de Munt (winkel in Mortsel) en vond hen meteen fantastisch. Toen ik echter vroeg naar de andere schoen, de linkse, merkte ik dat er een klein pareltje ontbrak wat me toch wel een beetje opviel. Ik bleef er licht op doorhameren dat ik dit jammer vond enzo, en ineens zei de verkoopster dat ze me wel 20% korting erop wou geven. Zot e. Ik twijfelde geen seconde om ze dan mee naar huis te nemen, het pareltje valt toch helemaal niet zo hard op, en de schoentjes zijn veel veel veel te mooi om te laten liggen.

De linkse schoentjes zag ik ook in de afprijzing staan, en hier twijfelde ik ook geen seconde over. Ik had dringend een paar teenslippers nodig, en deze kleur was echt wel een aangename prijs. Dat deze zelfs in de afslag stonden (50%), zorgde er nog meer voor dat ze echt een koopje waren. Ik heb er dan ook voor gezorgd dat goede vriendin Eveline ook met een paar naar huis ging. (hahah 😉
The right pair I saw directly in the ‘Munt’ (store in Mortsel) and found them fantastic. However, when I asked for the other shoe, the left one, I noticed that there was a small pearl that was missing, and if you looked at it, you really saw it. I was a bit hammering that I found it a pity that, and suddenly the clerk said that she wanted to give me. a 20% discount on it  How crazy is that?. I did not hesitate then to take them home with me, the missing pearl is not that obvious, and the shoes are much much much too good to pass by. 

The left shoes I saw also in the dscount section and didn’t hesistate at all to buy them . I urgently need a pair of flip flops and this color was really nice and it was a good price for it. That they were even in discount (50%), made them a  real bargain. I also made sure that good friend Eveline also went home with a pair. (;) hahaha
// Jumspuit Lola & Liza : €29,99 // 
Toen ik aan de kassa stond van de Lola & Liza zag ik dit fantastische jumpsuitje liggen, ik betaalde mijn vorige aankoopjes, liet deze opzij leggen, en paste meteen dit jumpsuit. Toen ik het aanhad bleek het nogal te ‘ploffen’ vanboven. Ik vroeg om advies en blijkbaar waren de maten hiervan verwisseld, de small was een medium enzoverder. Omdat ik het zo mooi vond, maar de maat nogal te groot was, hebben ze gebeld naar het filiaal in Lier waar een maatje kleiner op me ligt te wachten. Hopelijk past dit. Met een beetje geluk ligt er dan ook dinsdag een pracht van een jumpsuit in mijn kast 😉
When I stood at the deskof the Lola & Liza, I saw this amazing jumpsuit lying , I paid my previous purchases, let them put aside, and immediately wanted to fit this jumpsuit. When I wore it , ti seemed  too big on the top (almost like a little bag ;)) . I asked for advice and apparently the sizes were misplaced, the small was a medium and so on. Because I liked it so much, but the size was rather too big, they called to the branch in Lier where a smaller size is waiting for me. Hopefully this one  fits. With a little luck this beauty is lying in my closet on tuesday 😉
What do you think of them?
Do you also shop after exams to relax a bit?
Lots of love,

2 gedachten over “Little summer shopping at Mortsel

Thank you for taking the time to leave a comment! I really appreciate it :) I will do my best to answer every single one of them ;) ♥ Lien

