Dress·Sewing·Sewing studio

CocoLien

coco hoofd

Dit stofje van Mon Depot was echt al heel lang aan het wachten totdat het uiteindelijk zou eindigen in een Coco dress. De laatste keer dat ik een coco maakte was hij echt enorm groot. Het leek alsof ik een zak droeg, zo onflatterend. Ik bleef dit projectje dan ook maar uit stellen. Tot ik maandagavond eindelijk al mijn moed bijeenschraapte en het terug opnieuw overtekende, maar dan in een maatje kleiner. En zelfd dan nog heb ik overal 2cm moeten innemen. Nu ben ik er eindelijk tevreden van 😉 Wat hou ik toch van de 60s vibe 😉

This Mon Depot fabric was waiting to be made in a Coco dress for long time. But I was a bit scared the last time that I made a Coco, it felt like I was wearing a bag. Way too big and super unflattering. On monday evening I finally took all my courage and cut out a coco but in a size smaller. And even then I have to alter it by 2cm. Now I think it’s finally flattering 😉 Long live the 60s vibe 😉

DSC00787c2

Btw op de foto’s lijkt het dat ik twee verschillende mouwlengtes heb, maar ze zijn wel degelijk even lang. Ik twijfelde of ik al dan niet de cuffs zou toevoegen, en ook via facebook waren de meningen verdeeld. Ik besloot om een compromis te sluiten. Ik behield dezelfde totaallengte waardoor ik 10cm van de mouw afdeed, maar ik voegde wel de cuff toe 😉

BTW On the pictures it seems that I have two different sleeve lengths, but they are certainly equal. I doubted whether I would add the cuffs or now, and also the opinions were divided on facebook. I decided to compromise. I kept the same total length so I took  10cm off the sleeve, but I have added the cuffs anyway;)

DSC00787c2c3DSC00791c1

// PATTERN: Coco dress – Tilly and the buttons (size 3) //
// FABRIC: Mon depot //

Thank you for taking the time to leave a comment! I really appreciate it :) I will do my best to answer every single one of them ;) ♥ Lien

