Dress·Patterhacks met LMV·Sewing·Sewing studio·Thrifting

Jiris : June dress + Iris jumpsuit

jiris titel

combo1

Onmiddellijk wanneer de nieuwe LMV in mijn handen viel, was ik verliefd op het topgedeelte van de irisjumpsuit. De broek vond ik echter wat tegenslagen. Ik wist meteen dat ik hier een kleedje van wou maken. En wat beter dan het combineren met het rokgedeelte van de june jurk. Hieronder zie je het resultaat.

Ik ben al eventjes fan van patternhacks met LMV patronen, hieronder zie je dan ook eerst een klein overzichtje 😉 (sorry voor de slechte kwaliteit van de foto’s, maar de meesten zijn genomen met mijn smartphone ;))

( SCROLL NAAR BENEDEN ALS JE INEENS DE FOTO’S WIL ZIEN VAN DE JIRIS 😉 )

Immediately when the new LMV came out, I was in love with the top of the Iris jumpsuit, but don’t quite like the bottom of the jumpsuit. Without a doubt I want to make a dress out of it. I thought, why not combine it with the June bottem. And that’s the result.

For quite some time I like to patternhack some of the LMV patterns.

This is what I made before: (sorry for the bad quality but this are pics  taken with my phone)

(SCROLL DOWN IF YOU WANT TO SEE THE JIRIS DRESS IMMEDIATELY  ;))

Black avenue: Black jack dress & Avenue jumpsuit

 

combo5

10924823_10152925483492221_1644902945214786640_n

————————————————————————–

LORDEN: Loora bottom + Eden front

combi3

o5

 

————————————————————————–

JUMPSUIT based on Avenue Jumpsuit

combo2

12973056_10153970835722221_783908254431496298_o

 

————————————————————————–

Terug naar mijn nieuw kleedje: de combinatie van de iris top + june rokje. Het lijkt heel makkelijk te combineren, toch was het niet zo makkelijk jammer genoeg. Het topje paste totaal niet, dus ik heb echt zowel vanboven als opzij veel moeten innemen. Ik verschoof ook de rits naar de achterkant. Ik verving 1 plooi door de rtis. Op het einde ben ik wel blij met het jurkje, en zeker met de bijkomende prijs ;). Ik haalde het stofje van de kringloopwinkel, dus ik denk dat zelfs de onzichtbare rits duurder was dan de stof zelf 😉

Genoeg gepraat, laten we even kijken naar het kleedje::

Back to my new dress: the combo of the iris top + june bottom. It seems more easy then it is actually. Somehow the top of the dress was way off and I had to alter it at the sides and at the top. I replaced the zipper to the back and just leaved one pleat and changed it for the zipper. At the end I’m pleased with it, because it was a really cheap fabric from the thriftshop. I even think that the invisible zipper was more expensive then the fabric.

But enough talking, let’s check out the dress::

JIRIS : June dress + Iris jumpsuit

combo1

jiris3

 

jiris6

jiris7jiris4jiris5jiris6jiris3jiris2jiris7jiris2

/ HOE IK HET VANDAAG COMBINEERDE // HOW I WORE IT TODAY: /

13227598_10154064881727221_465647864606693488_o13247727_10154064818782221_126504877099871155_o

// PATTERN: Iris jumpsuit + june dress – La Maison Victor //
// FABRIC : thrifted (kringloopwinkel Leuven)  //

Een gedachte over “Jiris : June dress + Iris jumpsuit

Thank you for taking the time to leave a comment! I really appreciate it :) I will do my best to answer every single one of them ;) ♥ Lien

