Free Friday·Sewing·Sewing studio·Thrifting·Tops , T-shirts & Blouses

FF: Flowy fruit top

flowy2

Zoals ik al zei op instagram, heb ik een paar zware examens af te leggen en te studeren, waardoor ik de ‘free pattern friday’-post wat moest verlaten. Sorry hiervoor. Met het motto beter laat dan nooit, toon ik je vandaag deze top. Gemaakt met een gratis patroontje 😉

Hey there. As mentioned on IG  I had some tough exams these days so I had to postpone my free pattern friday post. I’m sorry for that ;). But now I present you this top, made out of a free pattern :).

flowy1

Deze keer koos ik voor een projectje dat snel klaar zou zijn tussen het studeren door. Ik zag deze leuke flowy top van Sara van me and sew, en ik wist meteen dat dit een leuk projectje zou worden om te maken tussen mijn studeerperiodes door ;). Het is een super makkelijk patroontje dat super snel klaar is 😉

Ik was aan het kijken tussen mijn stoffen en vond deze beauty die ik eens gekocht had in de kringloopwinkel (het weekend na Retrodag 🙂 ). Het enige probleem was dat deze stof een klein beetje te klein was. Ik nam dus het patroontje in met 2cm aan de zijkanten.  Jammer genoeg had ik het reeds geknipt toen ik ineens stilstond bij het feit dat ik ook de armsgaten had versmald. Daarom zijn ze dus zo aanspannend. Tja, volgende keer doe ik dit dus niet meer. Hoewel deze fout ben ik er toch blij mee omdat het een ideaal topje is voor de komende zomerdagen (ik heb deze foto’s stiekem tussen twee hevige regenbuien door genomen 😉 ). En zeker omdat de totaalkost weer minder dan €2 was. Lang leve gratis patronen en stofjes van de kringloopwinkel ;).

This time I choose for a fast project between studying. I saw these cute flowy top from Sarah from me and sew and it was the ideal top to made between study pauses. It’s a really easy pattern that I sewn in no time.

I was running through my fabric piles and found this thrifted beauty laying there to be used. Unfortunately the fabric was a tad too smal, so I alterted the bodice (-2cm at the sides). Stupid me forget that the armholes shouldn’t be alterted so that’s why they’re so small. But anyway I’m still happy with this flowy top and I think it’s ideal for the upcoming summer days (I took this pictures between two showers 😉 ). And I like it even more because of the total cost: only €2!! Long live the combination of free patterns with thrifted fabrics 😉

flowy6flowy7

Ik hoor je al denken, deze foto is onscherp!! Inderdaad, maar ik vond het zo’n leuk effectje dat de wind net de top weg ‘blies’ dat ik ze er toch bij wou zetten 😉

I know this picture is unsharp but I like that the wind just blows the top :p

flowy8

Zoals je kan zien heb ik ook een nekband toegevoegd omdat ik dit een schonere afwerking vind 😉

As you can see I added a necklineband too, because I like this way of finishing a neckline way more 😉

flowy9flowy4flowy3flowy11flowy2

// PATTERN: Flowy top – Me and sew (Sarah De Baer) //
// FABRIC: thrifted – Kringloopwinkel Leuven (de dag na retrodag) //

Naai jij wel eens gratis patronen?

Do you use free patterns sometimes?

x

Thank you for taking the time to leave a comment! I really appreciate it :) I will do my best to answer every single one of them ;) ♥ Lien

