Dress·PATTERNTEST·Sewing·Sewing studio

Swingy Sarah dress

 

! Op facebook vroeg ik jullie om advies welke frontafbeelding ik zou moeten gebruiken, jullie zeiden bijna allemaal nummer 3. Dus ik volgde jullie raad op 😉 Nog eens dankjewel 😉 !

! On facebook I asked which front image I should use, you all said loud this one, so that’s what I choose! Thanks again for the advice 😉 ! 

s3

Soms heb je niet meer nodig dan een goed patroon, een vintage/tweedehands stofje en leuke hakken om tot een super mooie swingy outfit te komen 😉 Ik was dan ook extreem blij dat ik het nieuwe patroontje van ‘on the cutting floor’ kon testen, namelijk de Sarah dress/ top. Niet alleen kan je deze outfit namaken, bovendien voorziet het patroon 24 verschilende stijlen (verschillende lengtes, kleed/top, plooien/geen plooien, verschillende mouwen/geen mouwen) zo je bent vrij om te combineren en creëren ;).

Ik denk dan ook dat mijn volgende versie een t-shirtje wordt met plooien en mouwtjes zoals hier.

Ik moest alleen de lengte van het kleedje aanpassen omdat het veel te lang was  voor mijn korte bovenlijfje, de rest paste perfect ;).

Sometimes all you need is a good pattern, a vintage fabric and nice heels to combine with it to create a beautiful swingy outfit ;). So I was extremely lucky that I could test the new pattern from ‘On the cutting floor’ aka the Sarah dress/ top. Not only does it comes with this version, it includes 24 different styles (different lengths, dress/top, pleats/no pleats, different sleeves/no sleeves,..) so you can play around ;).

I thinks my next version will be a pleated t-shirt like this one .

I needed to change the length of the basic dress because it was way too long for my short bodice, otherwise it fits like a glove 😉 .

s4s1s5s6

Zoals je kan zien op deze foto, moest ik het rokgedeelte in twee delen verdelen omdat het patroon nog is veranderd. Ik had helaas niet genoeg stof om het opnieuw te maken dus heb ik het zo opgelost ;). In het nieuwe patroontje heb je uiteraard geen rugnaad, enkel 2 halve cirkelrokken ;).

As seen on this picture, I needed to divide the skirt due to changes in the pattern design and I hadn’t any of the pink fabric left , now it is alterted so you just need to cut out 2 semi circle skirts, no backseam 😉 

s7s8s9s10s2s11s12s13

O en zoals je al kon raden: dit kleedje is heerlijk om met te dansen ;).

O, I do I need to mention that it’s a great dress to dance and swing 😉 

s14s15

// PATTERN: Sarah dress/top – On the cutting floor //
// FABRIC: polyester tricot bought secondhanded (tweedehands.be) //

Wat is jouw favoriete jurk om in te swingen/dansen?

What’s your favorite dress to swing/dance?

x

2 gedachten over “Swingy Sarah dress

Thank you for taking the time to leave a comment! I really appreciate it :) I will do my best to answer every single one of them ;) ♥ Lien

