PATTERNTEST·Sewing·Sewing studio·Tops , T-shirts & Blouses

Fjara top

fjara1

Met trots presenteer ik u de Fjara top! Toen ik op facebook de testercall zag, twijfelde ik geen seconde, ik wou absoluut dit patroontje testen. Ik heb veel felle prints in mijn kast hangen en veel te weinig basisstuks. Op één of andere manier hou ik ervan om kleren te maken met super leuke printjes, maar die dan vervolgens belachelijk moeilijk te blijken combineren. Hebben jullie dat ook? Dit patroontje leek me dan ook meer dan geschikt om dit gemis in mijn kast op te vullen. Ik ben dan ook super blij dat ik het heb mogen testen, want sinds ik het gemaakt heb, heeft het al verschillende keren de wasmand gezien wat een zeer goed teken is. Dit topje is gewoon ideaal om te combineren met eender wat.

Presenting to you the Fjara top! When I saw the patterntester call from Pienkel I immediately volunteered. I have lots of heavy prints hanging in my closet, but htis pattern was ideal to make a basic. Something that I lack in my closet. Somehow I prefer making clothes that are somehow difficult to pair. Do you experience the same. So this was for me an unique chance to make a handy, beautiful and basic top. And thank God I made it, because I have worn it multiple times. Such an handy top that goes with everything.

fjara3fjara4fjara2fjara5

Voor de voorkant koos ik het lichte grijze gedeelte, voor de achterkant het donkergrijze. Geen idee wat de goede of slechte kant van de stof is, maar ik hield van allebei. Ik vind ook dat de colorblock net dat tikkeltje extra geeft aan het topje 😉

For the front I used the light grey side of the fabric, for the back I used the dark grey side. I don’t know which one the right side of the fabric was, but I liked them anyways. Plus the colorblock gives the top that extra needed special touch 😉

fjara6fjara7fjara8fjara10fjara11

Ik koos een soort katoenen stofje met stretch in. Ik raad het echter niet aan. Het topje zal nog veel leuker en aangenamer aanvoelen wanneer je een stofje met voldoende stretch kiest. (bovendien zorgde de stof ook voor net te weinig stretch in de nekbinding zoals je kunt zien 🙂 )

I used sort of a cotton fabric with some stretch which I wouldn’t recommend. It will fit way better when you choose a fabric with way more stretch. (and it will give a nicer binding, here it lacks a bit of stretch as you can see 🙂 )

fjara12

Ooops sorry for that tongue :p

fjara13pienkel9

// PATTERN: Fjara tank – Pienkel Patterns (here) //
// FABRIC: cotton stretch? (coupon de Pauli Leuven) //

Het is een basistopje dat ik absoluut iedereen aanraad om te hebben in zijn patroontjescollectie. Het is snel klaar en ideaal om verschillende versies van te maken. En voor zij die willen zie ik er ook een fantastische sporttop in 🙂

Dus waar wacht je op?, je kan het hier bestellen.

Ooh en ik vergat het bijna, voor de naaiende mama’s heeft ze ook een kinderpatroontje gemaakt. Je vindt het hier.

Heb jij het al gemaakt?

x

It’s a basic top that I recommend owning in your patterncollection. It’s ideal to make multiple versions with it and you can make a fabulous sports top with it!

So what are you waiting for? Hop to Pienkels blog and buy the pattern here. And I almost forgot to mention for the sewing mommies: she even created a kids version 😉

Have you already made it?

 

3 gedachten over “Fjara top

Thank you for taking the time to leave a comment! I really appreciate it :) I will do my best to answer every single one of them ;) ♥ Lien

