PATTERNTEST·Sewing·Sewing studio·Skirt·Thrifting

My new school outfit

neh2

Er zijn zo van die momenten dat je een uitdaging nodig hebt, wanneer je nog eens de behoefte hebt om uit je comfortzone te stappen. Sew House Seven zond een mailtje uit i.v.m. het testen van hun nieuw patroontje: de Nehalem rok/ broek, dit was het moment waarop ik dacht, komaan Lien probeer eens iets nieuws. Normaal zou ik nooit kiezen voor dergelijke stijl, maar ik overtuigde mezelf dat ik eens moest afstappen van mijn routine, en man, ben ik blij dat ik dat gedaan heb.

There are moments in live when you need a challenge, when you want to step out of your comfort zone. Sew House Seven sent out a mail for patterntesting the Nehalem skirt/pants and that was the moment I realised it was time to try something new. Normally I wouldn’t go for such a style, but I convinced myself that I have to stop to follow a routine, and boy glad I did it.

neh4neh1neh11

Het patroontje voorziet zowel een broek- als een rokversie. Ik heb lang getwijfeld of ik voor de broek of rok ging gaan, maar ik ben toch blij dat ik gekozen heb voor het rokje. Het is volgens mij veel makkelijker te combineren en het leunt net dat tikkeltje meer aan bij mijn persoonlijke stijl. ;). Hier koos ik voor een simpel wit hemdje van Massimo Dutti zodat het echt leek op een nieuw school uniformpje. Casual maar toch chic 😉

The pattern comes with a pants- and skirt version. I doubted about which I would choose, but at the end I was glad that I choose the skirt one. I think it’s way more easy to combine and it leans a bit more to my personal style then the pants do. Here I choose to combine it with a simple satin blouse from Massimo Dutti to show a real ‘school girl uniform look’. Casual but chic ;).

neh3neh5neh6

Het stofje dat ik koos was weer één van mijn zovele stofjes van de kringloopwinkel. Een lekker luchtig stofje dat ideaal is voor dit patroontje.

The fabric that I choose I again found it in my thriftstore pile. It’s a light cotton fabric that goes excellent with this pattern.

neh7neh9neh10neh12

OOh en voor degene die in de knoop zitten over hoe je dit nu juist aandoet, Sew House Seven voorzag een tutorial op haar blog hiervoor. In het testpatroontje zat dit nog niet in, maar ze vertelde me dat in de nieuwe versie ook dit hoofdstukje is opgenomen 😉

OOh and for those who are wondering how to tie this thing, Sew House Seven made a tutorial about it on her blog. The Test pattern did not include this instructions, but she told me that in the final version she included them as well ;).

neh8

// PATTERN: Nehalem skirt (test) – Sew House Seven //
// FABRIC: thrifted (’t Spit Leuven) //

Zou jij voor deze stijl gaan? Ik adviseer je om er gewoon voor te gaan. Het kan alleen maar veel beter meevallen dan dat je verwacht. Ik ben alvast super blij met dit leuke rokje 😉

Would you try out this style? I advice you to just go for it and try it out 😉

x

 

Ps: I was so flattered that Sew House Seven reposted my picture on her instagram. Thanks again!! You can find it here:

Een gedachte over “My new school outfit

Thank you for taking the time to leave a comment! I really appreciate it :) I will do my best to answer every single one of them ;) ♥ Lien

